Bewegen doe je voornamelijk voor je gezondheid. Het is onder andere goed voor de doorbloeding, je bloedglucose en insulinegevoeligheid. Daarbij heeft je mentale gestel er ook voordeel bij. Goed kunnen bewegen biedt namelijk letterlijk de mogelijkheid om overal te kunnen gaan en staan. Het biedt vrijheid en is een goede manier om met stress om te gaan. In beweging zijn draagt dus ontzettend veel bij aan een vitaal leven.

Beweging draagt bij aan meer wilskracht en kan op deze manier dus indirect bijdragen aan het afslanken. Want hoe meer wilskracht, des te beter je jezelf kan beheersen met als gevolg minder kcal- inname. Toch is het effect van sporten op de lijn beperkt, omdat veel mensen de uitgegeven calorieën (onbewust) compenseren door meer te eten. Je hebt het immers wel wat verdiend toch ;-)? Door een bewegingsvorm te kiezen die je leuk vindt en die op zichzelf staand al belonend is, neemt die kans af. En iets doen wat je leuk vindt, maakt het natuurlijk ook veel makkelijker om het vol te houden.

Voordat we met jou aan de slag gaan, nemen we eerst een bewegingsscan af om te kijken waar er nog ruimte is voor verbetering om de kwaliteit van beweging beter te kunnen maken.
Soossen: Beter leren bewegen.

Bewegen is goed, maar goed bewegen is beter!

– Samen op zoek naar een manier van beweging die wel voor jou is vol te houden
– Meer wilskracht door meer beweging en daardoor beter in staat al die verleidingen te weerstaan
– Beter kunnen ontspannen
– Gezonder worden!

In combinatie met een gezond voedingspatroon. Verlaag je bloeddruk, verminder je cholesterol, en verbeter je bloedsuikerspiegel en insulinegevoeligheid.